top of page


Kurumsal Tanıtım Filmleri
Günümüz ÅŸartlarında ÅŸirketlerin rekabet güçlerini arttırmak amacıyla yapmaları gereken tanıtım faaliyetleri çok çeÅŸitlilik göstermektedir. Bunların başında ürün ve hizmet ÅŸartlarının en kısa ve etkili anlatım yöntemi olan, belirli bir estetik ve akıcılıkla hazırlanmış tanıtım videolarıdır. Firmalar toplantı, konferans, organizasyon, seminerler· için çeÅŸitli videolara ihtiyaç duyarlar. Reklam ajansları yada firmaların kendi bünyelerinde hazırlanan senaryolar doÄŸrultusunda hazırlanan videolar en etkili sunum araçlarındandır.

Bu sayede potansiyel müÅŸterilerin firma hakkında yeterli ve doÄŸru bilgiye en kısa sürede ulaÅŸması hedeflenmektedir. Reel çekimler, grafik ve animasyonlarla müÅŸterilere doÄŸrudan ve duyular aracılığıyla hitap etmek en baÅŸarılı, en etkili tanıtım yöntemidir. Tanıtım filmi sahibi olmak bir kurum yada kuruluÅŸun potansiyel müÅŸterilere istenilen en açıklayıcı ve hızlı ÅŸekilde ulaşımını saÄŸlar. Günümüz koÅŸullarında müÅŸteriler bir ürün yada hizmeti almak istediklerinde İnternet ya da basılı reklam materyallerinden firmalara ulaÅŸabilirler. Zamanın çok deÄŸerli olması sebebiyle bu müÅŸterilere yazılı metinlerin tamamını okutarak kendinizi anlatmak neredeyse imkansızdır. Ayrıca yazılı metinler ve resimlerden oluÅŸan grafik tasarım ne kadar iyi olursa olsun hiç bir anlatım tarzı bir kaç dakikalık tanıtım filminin yerini tutamaz. İnsanlara kendinizi, ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi çok akıcı ve anlaşılır, gerektiÄŸinde animasyonlarla detaylandırılmış olarak bir film aracılığıyla tanıtmak doÄŸru bir tercihtir.

Tanıtım filmleri, firmaların dijital ortamda müÅŸterilere açılan pencereleridir. Bin kelimede anlatamadığınız ÅŸeyleri birkaç görselle anlatmak size ve müÅŸterilerinize zaman kazandırır. BaÅŸarılı bir tanıtım filmi deÄŸiÅŸik dillerde hazırlanacak versiyonlarla uluslar arası firmalarla rekabet gücü kazanmanızı saÄŸlayabilir.
Başarılı Tanıtım Filmi Nasıl Olmalıdır?

Bir tanıtım filmi hizmet, ürün, kurum yada kuruluÅŸu, tanıtırken belli bir senaryo dahilinde çekilip hazırlanmalıdır. Bu nedenle önce hedefler ve en doÄŸru anlatım ÅŸekli belirlenir. Filminizin güzel görüntülere sahip olması yetmez. DoÄŸru ve akıcı anlatım, inandırıcılık ve samimiyet ya da özel pazarlama teknikleri içermesi gerekebilir. Anlatılmaya çalışılan ürün yada hizmetlerin canlandırmalarla, grafiklerle daha anlaşılır hale getirilmesi her zaman artı puandır. İzleyen kiÅŸi sıkılmadan aradığı pek çok cevaba çok kısa ve yorucu olmayan bir ÅŸekilde ulaÅŸabilirse mutlu olur. Zamanın bizler için olduÄŸu kadar müÅŸteriler için de deÄŸerli olduÄŸu asla unutulmamalıdır. MüÅŸterilerinize İnternet ya da CD, DVD ile bireysel yollarla ulaÅŸmak için harcanacak emek ve maliyetlere deÄŸecek, gururla gösterilebilecek filmlere sahip olmayı her firma ister. Bunun· yapılması için eldeki imkanlar dahilinde pek çok teknik ve tarzda film yapmak mümkündür. Önemli olan müÅŸterilerinizde doÄŸru etkiyi yaratmaktır. Tanıtım filmi sizin sunum yüzünüzdür. Bir film yapmak kolaydır. Fakat amaca hizmet etmediÄŸi takdirde sokaÄŸa atılmış para olmaktan daha kötüsü imajınıza yapışmış silinmesi uzun zaman alacak bir lekedir.
Tanıtım Filmi Çekimi

Bir tanıtım filmi ya da kurumsal film çekmek için ilk yapılması gereken eldeki imkanları belirlemektir. Çekimi yapılacak ürün yada hizmetin veya tesisin ne tür ekipmanlar ve tekniklerle çekilmesi gerektiÄŸine karar verilmelidir. Bütçe ve senaryo göz önünde bulundurularak kullanılacak ekip ve ekipman belirlenir. Bunlar içinde özel kameralara, helikopterlere, farklı özel çekim malzemelerine, ürün maketine, animasyonlara, oyuncu yada sunuculara, organizasyonlara ve baÅŸka pek çok ÅŸeye ihtiyaç duyulabilir. Çekimler imkanların elverdiÄŸi en yüksek kalitede yapılmalıdır. Günümüz koÅŸullarında tanıtım filmi görüntülerinin nerede ve hangi mecralarda kullanılacağı belli deÄŸildir. Elinizdeki kaliteli çekimi istediÄŸiniz formata çevirebilirsiniz. Yüksek kaliteli malzemenin kalitesini azaltabilirsiniz, fakat düÅŸük kalitedeki bir görüntüyü kaliteli hale getiremezsiniz. Yaptırmak için maliyetlere katlandığınız tanıtım filmini siz de her anlamda gururla çevrenizle, müÅŸterilerinizle paylaÅŸabilmelisiniz.

Tanıtımı yapılacak firma, ürün ve hizmetlerin içeriÄŸi doÄŸrultusunda en baÅŸarılı yöntemleri bir araya getirebilen bir prodüksiyon hazırlamak zor bir ekip iÅŸidir. Bir profesyonellik gerektirir. Bir yönetmen bütün senaryoyu oluÅŸturacak görselleri kendi yorumunu da katarak çeker. DoÄŸru bir ekiple bu çekim süreleri gerektiÄŸi kadar zaman ve maliyetle azaltılabilir. MüÅŸterilerin çıkarları doÄŸrultusunda yapılan iyi bir prodüksiyonun yönetmen ve ekibine gerekli tüm malzemeyi, ÅŸartları saÄŸladığı için projenin yaratım süreci daha hızlı olmaktadır.

Tanıtım filmlerinde çok büyük tesisler yada bölgelerin gösterilebilmesi için helikopter çekimlerine ihtiyaç duyulabilir. Helikopter çekimleri bir tanıtım filminde doÄŸru kullanıldığı takdirde her zaman artı deÄŸer katan önemli unsurlardandır. Çekimi yapılan bölge yada tesisin konumunu ve büyüklüÄŸünü en iyi gösterme yoludur. Helikopter çekimleri özel çekim ekipmanları gerektirir. Çekimin yapılması için gerekli ÅŸartların saÄŸlanabilmesi mevsimsel sebeplerden dolayı zor olabilir. Helikopter çekimlerine alternatif olarak zeplin, balon ve Helicam seçenekleri de uygulanabilir.

Tanıtım filmleri yada kurumsal videoların üretim aÅŸamalarında en çok baÅŸvurulan, kullanılmasının büyük artıları olduÄŸu araçlardan en önemlisi animasyon ve grafiklerdir. 2d ve 3d animasyonlar ve grafiklerle çok daha anlaşılır hale gelen filmler izleyen müÅŸteriler üzerinde çok olumlu etkiler bırakmaktadır.
Bir Tanıtım Filmi Nasıl Yapılır?

Tanıtım filmleri tüm benzer mecralar gibi öncelikle senaryo yazım aÅŸamasıyla baÅŸlar. Firmanın ihtiyaçları doÄŸrultusunda yazılan senaryo birçok incelemeden sonra son halini alır. Bir sonraki aÅŸama çekim hazırlık aÅŸamasıdır. Çekim hazırlıkları keÅŸif ve ihtiyaç belirleme ile baÅŸlamalıdır. Senaryo açısından gerekli planların nasıl çekilmesi gerektiÄŸine ve uygulanacak çekim tekniklerine karar verilir. Belirlenen teknikler aynı zamanda ihtiyaçları daha belirgin kılar. Çekim mekanlarında en verimli çalışma yöntemleri seçilerek bu aÅŸama tamamlanır.
Bir Tanıtım Filmi Nasıl Yapılır?

Sıra montaj ve grafik çalışmaların yapılacağı post prodüksiyon bölümündedir. En baÅŸta senaryo olarak baÅŸlayan ve çekilen planlar ve sahneler burada bir araya getirilerek anlamlı bir bütün haline gelecektir. Seslendirme ve müzik doÄŸrultusunda bütün çekimler birleÅŸtirilir. Gerekli grafikler ve animasyonlarla görsel etkinliÄŸi ve beÄŸenilirliÄŸi artırılarak final hale getirilir.
Tanıtım Filmi Seslendirme ve Müzik
Tanıtım filmleri potansiyel müÅŸterilere hitap ettiÄŸinden belirli ciddiyet ve saygıyı hissettirebilecek unsurlarla donanmış olmalıdır. Seslendirme ve müzik seçimi bu yüzden önemlidir. Tanıtım filmleri çeÅŸitli dillerde, alt yazı destekli, belirli kültürlere farklı ÅŸekilde ulaÅŸmaya çalışan versiyonlar olarak da hazırlanabilir. Farklı hizmet ve ürün gruplarını aynı film içinde tanıtabilmek çok yapılan bir tarzdır. Bunun yanında sadece müÅŸterilerin istedikleri ürün yada hizmeti daha detaylı olarak incelemelerini saÄŸlayacak daha fazla bilgi içeren filmlerde yapılmaktadır.
Tanıtım Filminin BaÅŸarıya UlaÅŸması İçin DoÄŸru bir pazarlama Gerekir
Tanıtım filmi senaryo, çekim kalitesi ve harika bir montajla tamamlanmış olsa da yapım amacı hedef kitlelere ulaÅŸması ve istenen etkiyi saÄŸlamasıdır.
Özenle hazırlanmış bir tanıtım filminin tek eksiÄŸi artık sunum ÅŸeklidir. Firmaların müÅŸterilerine ulaÅŸmak için kullandıkları pek çok yöntem vardır. Bir tanıtım filmi USB olarak elden dağıtım, fuar ve konferans toplu gösterimleri, TV, Sinema, İnternet gibi pek çok seçenekte müÅŸterilere ulaÅŸabilmektedir.
Web sayfanızda ve sosyal medyada iyi bir SEO yönetimiyle hedef kitlenize ulaÅŸmaya hazırdır. Reklam desteÄŸiyle öne çıkartılarak tanıtım videonuzun baÅŸarısı arttırılmalıdır.
bottom of page